piątek, 25 października 2013

2. Barbara Rosiek- "Pamiętnik Narkomanki"



Autor: Barbara Rosiek
Tytuł: "Pamiętnik narkomanki"
Ilość stron: 308

Streszczenie: Książka opisuje drastyczne przeżycia młodej dziewczyny zapisanych w formie pamiętnika. Opisuje każdy przeżyty jej dzień i okrutną drogę z nałogiem do narkotyków. Systematyczne notatki wyznaczają czas wakacji, szkoły, pracy... Lecz jak się okazuje po pewnym czasie- pokazują również termin śmierci. Staczająca się narkomanka odtąd zaczyna rozumieć swój błąd. Stara się naprawić i odwrócić życie do góry nogami, aby z łatwością mogła powiedzieć swojemu koszmarowi "Nie". Czy jej się uda? Dowiedźcie się sami.
Punktacja: 
-Fabuła: Ocena: 5/5
Historia zaczyna się, gdy bohaterka (a zarazem autorka) ma czternaście lat i po raz pierwszy styka swoje życie z narkotykami. Jak się okazuje- fabuła to prawdziwa historia jednej dziewczyny. Wszystko co jest napisane- jest prawdą i to najbardziej skradło moje serce. Opisy narkomanki są jak najbardziej realistyczne i świetnie opisane uczucia bohaterki. Pani Barbara niesamowicie uwzględniła w całości, że narkotyki i reszta uzależnień prowadzi na samo dno. Powieść bardziej mogła zadziwić kilkanaście lat temu (zbyt wiele teraz takich fabuł), jednakże dla mnie zasłużyła na pięć punktów.
-Bohaterowie: Ocena: 3/5
Wiem, że główna pisząca była prawdziwa, aczkolwiek jej charakter i sposób postępowania do niektórych rzeczy- nie spodobało mi się to. Nie ma większych informacji o tej postaci, jak o innych uczestnikach pamiętnika. Bardziej skupiono się na uczuciach wewnętrznych i historiach jakich doświadczyła. Ujmuję tu dwa punkty za przesadną tajemniczość (co szanuję w tym przypadku, jednakże książka musi być idealna i w oczekiwaniach czytelników).
-Okładka: Ocena: 3/5
Jest ona zwykła i prosta, bez zbędnych dodatków. Wielki czerwony napis i strzykawka z narkotykiem. Nie specjalnie mnie ona urzekła.

Komu polecam? Sądzę, że większość przeczytała tą książkę w czasach chodzenia do gimnazjum. Ale jak ktoś tego nie czytał- Polecam młodym ludziom, którzy zaczynają dojrzewać i poznawać świat z drugiej strony.

Ogólna ocena: Książka ciekawa i wciągająca. W szybkim tempie można przejść do ostatniej strony lektury. Notatki autorki są krótkie, więc lata z nałogiem mijają w jednej chwili.

Łączna ilość punktów: 11/15
POLECAM/NIE POLECAM
Autorka recenzji: Milenka

15 komentarzy:

  1. Nie czytalam ,ale moze zamówie , bo w Angli bedzie ciezko dostac ; < Ciekawie opisujesz ! Obserwuje ! < 333 Zapraszam do siebie ,jesli sie spodoba koniecznie obserwuj *-*
    http://kissmeifyouwant.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytała kiedyś podobną, ale niestety nie pamiętam tytułu.Bardzo lubię książki tego typu :> I muszą tą koniecznie przeczytać.

    czy mogłabyś kliknąć w baner Persunmall, to dla mnie ważne :>
    www.ariena-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam i miałam podobne odczucia, przestrzega przed braniem i pokazuje trochę świata, z którym się nie stykam na co dzień. zapraszam do mnie;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba każdy to czytał :)
    Oczywiście także polecam; d

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie myślałam nad tym, zeby przeczytac tą książkę ale nie byłam pewna :3
    teraz już wiem, ze warto ! ^.^

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam, ale może kiedyś się za to wezmę :D Za to czytałam "My, dzieci z dworca ZOO" i jak najbardziej polecam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam wiele dobrego na temat tej książki, ale sama osobiście tego nie przeczytałam. :D
    Ciekawa recenzja.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zastanawiam się nad przeczytaniem.. ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. chyba przeczytam XD chociaż nie gustuję w tego typu książkach ;) zapraszam atakujac-rzeczywistosc.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. nie czytałam, ale po przeczytaniu twojej notki, bardzo mnie ta książka zaciekawiła ;)
    http://to-find-destiny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie czytałam , ale po twojej opini sądzę że książka jest bardzo ciekawa , więc nie długa mam zamiar ją zamówić

    OdpowiedzUsuń
  12. Hm... Nie czytałam :P Ale wydaję się bardzo fajna :) Myślę, że może naprawdę wciągnąć xd http://kolorowozakreceni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. świetna książka czytałam :*

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytałam to, chociaż już dawno. Bardzo mi się podobała i uczy ona że jeśli się naprawdę chcę to można zerwać z takim strasznym nałogiem.
    http://wez-olowek-i-narysuj-formule-1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń